Sunday, January 24, 2010

Blog ko banyak mengarut la!

"Aku heran la, nape la blog ko ramai yang suka dan follow? Dah la cerita mengarut, tak ada ilmiah langsung!"

>>Hey, blog dia, suke hati dia la, nak mengarut ke apa ke, yang ko sebuk pesal? Ko dengki blog ko tak ramai peminat? Tak ade orang nak follow blog ko?


Aiseh, dah dah jangan nak gaduh. Jalan sana sini kat blog blogger, macam-macam yang kita boleh dapat dan macam-macam jenis blog yang kita jumpa. Dan macam-macam jenis orang juga. Ada blog mengenai ilmiah, agama, lawak, fesyen, bisnes, personal life etc etc. Even blog tu dari 'genre' yang sama i.e blog ilmiah,tapi cara masing-masing menyampaikan idea dan kupasan pun berlainan. Lain orang, lain cara. Kalau semuanya sama, boring! boring!

Aku pernah la terbaca, ada yang mengutuk blogger seperti ayat berwarna merah di atas (tapi tu ayat aku sendiri la). It just simple like we go to bookshop or library. Ada macam-macam jenis bacaan. Depends on us to choose what kind of book we want to purchase or read.

Cuba korang bayangkan, kalau semua bahan bacaan berbentuk ilmiah or semua pasal bisnes. Ohh, boring, boring! Kekadang, bila dah penat study, nak jugak rehatkan otak baca something yang boleh buat kita tergelak, happy macam baca blog zackzukhairi..heee~

Tapi kadang-kadang datang mood 'serius', then singgah pula di blog-blog islamic or isu-isu semasa. Pastu nak tengok life orang berada, fesyen dan beg cantik-cantik, aku singgah lak kat PD. Suka betul baca blog dia ni. Orang ada-ada but still kind of humble and nice2. Nak membaca pun ikut mood gak kan.

Lagi?nak baca pasal artis, jalan-jalan plak kat ohbulan, murai dan memacam lagi.

Blog aku ni?blog aku ni genre apa pulak?hehe... Blog aku ni, aku buat sebab boring stay kat kolej masa cuti semester lepas. So, takde la update hari-hari. Aku tulis apa saja yang terlintas. UNIVERSAL! ye ke?hehe....

So, kesimpulannya, pilihlah apa pun jenis blog yang kita suka untuk dibaca dan difollow. Jangan nak mengutuk blog orang je. We're free to write. Kata demokrasi. Tapi bila kata free to write boleh la kutuk-kutuk orang yer?hmm... Berpada-pada lah, kita orang Melayu penuh adat sopan. Tak gitu?

Note: Entri yang takde gambar.

4 comments:

Fiffy Hazirah said...

apsal aku tetiba nak tergelak dgn entry kutuk mengutuk ni.. ahahaha

Unknown said...

aku rs aku tau nape.cess cess....hahahah

Shemmi said...

blog..x kisah lah kita merapu apa..apa style kita...nampak ilmiah ke nampak bodoh ke..yg ptg itu blog kite..tempat kita berkata2 apa yg nak kita kata..

oyeah!...^_^

*gambar mamat hensem tgh teropong kat atas tu cute sgt!lukis sendiri ker?

Unknown said...

yeah2 ur rite...blog ni mcm diari versi open..kan..huhu

gambar kat ats tu atceli wat frame gune software photoshine je, edit skit2 je. xreti la nk lukis camtu :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails