Thursday, December 24, 2009

Silap mata @ mata silap?


Suka tengok silap mata?

Masa kecik2 dulu penah gak wat silap mata kan. Masukkan duit ikut belakang tengkuk, then kluarkan ikut mulut. Pastu wat konon2 jari putus kena potong la. Bese buat kan? kan?

Bila teringatkan rumah dan family, video dan gambar la menjadi pengubat rinduku.

Ni la kerja adik2 aku kat rumah. Ada bakat tak dorang ni?hihi...Err, maksud saya bakat jadi pengarah dan pelakon, bukan ahli silap mata yer.

video

>> Kita tukarkan orang ni jadi cawan. Ting!

>> Tukar jadi telefon.

>> Tukar jadi orang semula. Ting!

>> Tukar jadi adik. Ting!

>> Tukar jadi gelas. Ting!

>> (nok wat semula, wat semula)


Berbalik kepada topik silap mata...

(Magic is a performing art that entertains an audience by creating illusions of seemingly impossible or supernatural feats, using purely natural means. These feats are called magic tricks, effects or illusions.)

Ni info dari wikipedia. Jika mau tahu selanjutnya tentang silap mata sila klik di sini.

So, magic is an illusions.....hmmm.. Mereka menggunakan teknik2 tertentu untuk membuatkan kita tersilap memandang. So, it's look like a magic.

Tapi sesetengah magic ada yang menggunakan jin. So, bila guna teknik ni, ia dah jadi salah dalam Islam.

(Silap mata adalah perkara luar biasa yang Allah kurniakan kepada orang-orang Islam yang fasik dan juga kepada orang-orang kafir, melalui pertolongan Jin kafir. Oleh itu mereka juga terikat dengan perjanjian dan membuat perkara-perkara yang diharamkan oleh hukum syarak.)


So, kalo kita tengok magic2 ni, tak leh percaya sangat sebab dikhuatiri merosakkan akidah kita.

Tu jela. Dunno much about this. Kongsi2 la sapa2 yag tau pasal ni. Kalo nak kongsi tricks magic pun ok gak. Just for fun. Ku mau sambung tido. Alamak tido lepas subuh tak elok. Apakan dayaku. Ku belom tido lagi ni. Erkk,mengarut...k...

p/s: sori mengarut pepagi hari nih :D

2 comments:

Ahi said...

motif????

[HANA GHAZALI] said...

xde motif..
saje letok bideo adik aku.hak2...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails