Saturday, November 27, 2010

Menjaga tepi kain orang, kain sendiri yang carik


Baca dialog kat atas ni.. (hanya lakonan semata-mata..haha)

Keadaan camni selalu terjadi kan?

"Aku nak gtau samting kat ko ni...jangan gtau orang len eh..aku gtau ko sorang je ni"

"Eh aku dengar citer anak dia tu bla bla bla.....betul ke? Aku bukan pe, nak kompemkan cerita yang aku dengar tu betul ke idak je"

So what? Penting sangat ke sampai nak kompem2 citer tu betul ke tak... Ada kena mengena dengan kita ke??? Ada mengubah hidup kita ke???

Tensen betul la dengan orang yang suka ambil tahu hal orang ni.. Sampai kadang-kadang benda 'lam kain' , i means sulit pun sibuk nak tahu jugak??

"laki ko bagi duit bulan-bulan banyak mana?"

And kalo ada sesape yang ceritakan masalah dia kat kita, jangan la kita pi citer kat orang len plak.. Kan dah tak amanah tu..hm...

Janganlah kita sibuk bicarakan hal orang lain sampai terlupa untuk 'bicarakan' hal diri sendiri...

Pesanan tuk diri sendiri gak ni...... Marilah kita saling pesan memesan.. ^^

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails