Wednesday, December 22, 2010

Bubur As-Syura

10 Muharram adalah hari As-syura. Kebiasaannya sempena menyambut hari tersebut, bubur As-Syura dibuat. Bubur As-syura ada banyak jenis, kebiasaannya mengikut negeri. Kat sini aku nak share bubur dari Terengganu, Kuala Terengganu ok. Kalau Besut, Trg rasa dia lain skit. Apa lagi kalau dari negeri lain, bertambah la lainnya.


Bergotong-royong mengacau bubur as-syura


Yang laki2 tukang kacau


Da penat kacau, duk rehat jap. Tukar shift..


Yang pompuan2 plak buat sambal nyior untuk makan dengan bubur as-syura


Yeah~~ Kacau jangan tak kacau


Tadaa... Ni dia yang dah siap. Letak dalam dulang. Nanti boleh la hiris2 macam kek tu.heee~


Dalam bekas pun ada. Senang nak bahagi2 nanti.. Eh2, dalam tempurung pun ada. Klasik~


Haa..banyak kan diorang buat. Jangan tak tahu, ada 7 kawah semuanya. Nak ambil gambar dekat2 skit, tapi segan plak. Aku pergi sana sebelum siap. So, boleh la makan yang belum keras, yang lembik2 tu (yelaa, tak keras lembik la..isk2).. Sedap tau yang tu kalau nak banding dengan yang dah keras. Nyum2~ (Atceli aku takde la makan sangat.hihi...saje je over skit ;p)

Okeh, babai Sughe (loghat Trg). Jumpa lagi tahun depan. I'll miss you.. muahahha... tapi saya lagi lagi lagi lagi rindukan En tunang saya.ngee~~ Awak jangan jeles yer wahai bubur As-syura...ahaha.. ;D

1 comment:

MySara said...

uwaaaa...wak teliur aku jer...kempunan goh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails